چگونه و چه زمانی از محصولات مراقبت از پوست خود استفاده کنید؟
تعداد بازدید: 208 بازدید تاریخ انتشار: 6 ژوئن 2022

یک برنامه روزانه مراقبت از پوست معمولاً شامل استفاده بیش از یک محصول میباشد. در حالی که برخی از این محصولات را می توان بسته به اهداف پوستی استفاده کرد یا از آن صرف نظر کرد، مرطوب کننده ها و ضدآفتاب ها هر دو ضروری هستند.

چه بیرون بروید و چه روز خود را در داخل خانه سپری کنید، کسب حداکثر فواید مستلزم این است که بدانید چگونه و چه زمانی از محصولات مراقبت از پوست خود استفاده کنید. بنابراین، اگر هنوز مطمئن نیستید که ابتدا مرطوب کننده خود را بزنید یا کرم ضد آفتاب خود را، این مقاله شما را کامل راهنمایی می کند.

انواع ضد آفتاب

ضد آفتاب ها انواع مختلفی دارند. چه در ترکیب، یا نحوه عملکرد آنها برای محافظت از شما در برابر نور خورشید و اینکه چه کسی باید از آنها استفاده کند متفاوت میباشد. ضدآفتاب های رایج موجود را می توان به طور کلی به ۲ نوع طبقه بندی کرد:

الف. ضد آفتاب شیمیایی
اینها حاوی موادی مانند اکسی بنزون، آزوبنزون، اکتیسالات و غیره هستند. فرمولاسیون این ضد آفتاب به سرعت جذب پوست شما می شود و معمولاً در برابر آب مقاوم هستند. بنابراین اگر برای شنا یا فعالیت های دیگری که باعث تعریق زیاد شما می شود، فعالیت دارید، یک ضد آفتاب شیمیایی بهترین کار را برای شما خواهد داشت.

ب. ضد آفتاب فیزیکی
همچنین به عنوان ضد آفتاب معدنی شناخته می شود، ترکیبات رایج ضد آفتاب های فیزیکی شامل دی اکسید تیتانیوم و اکسید روی است. ضدآفتاب های فیزیکی به عنوان یک سپر محافظ عمل می کنند و تابش های مضر خورشید را منحرف می کنند و اجازه نمی دهند وارد پوست شما شوند. اما آنها می توانند کمی روی پوست احساس سنگینی کنند و رنگ سفیدی روی ناحیه اعمال شده باقی بگذارند.

اگر پوست حساسی دارید، ضد آفتاب های فیزیکی انتخاب خوبی هستند. آنها روی سطح پوست می نشینند و از این رو کمتر تحریک می شوند.

آیا باید قبل یا بعد از مرطوب کننده از ضد آفتاب استفاده کرد؟

پاسخ به این سوال در درجه اول به نوع ضد آفتابی که استفاده می کنید بستگی دارد. اکثر متخصصان به شما توصیه می کنند که از ضد آفتاب شیمیایی، مستقیماً روی پوست خود استفاده کنید. این کار به جذب بهتر مواد و موثرتر شدن محافظت در برابر اشعه خورشید کمک می کند. اگر قبل از استفاده از کرم ضد آفتاب شیمیایی از مرطوب کننده استفاده می کنید، مرطوب کننده می تواند به عنوان یک مانع عمل کند و از رسیدن کرم ضد آفتاب به پوست شما و عملکرد موثر جلوگیری کند.

از آنجایی که ضد آفتاب های فیزیکی به عنوان یک سد محافظ عمل می کنند. که اشعه های خورشید را از پوست شما منعکس می کند، بهتر است از این ضد آفتاب ها به عنوان بالاترین لایه استفاده کنید. بنابراین اگر از ضدآفتاب فیزیکی استفاده می کنید، قبل از استفاده از کرم ضد آفتاب از مرطوب کننده و سایر محصولات مراقبت از پوست خود استفاده کنید.

چه مدت باید بین استفاده از کرم ضد آفتاب و مرطوب کننده صبر کنم؟

مرطوب کننده و ضدآفتاب شما هر کدام نقش منحصر به فردی در مراقبت از پوست شما دارند. مرطوب کننده مانع از دست رفتن رطوبت پوست شما می شود، در حالی که کرم ضد آفتاب شما را از اشعه های مضر خورشید محافظت می کند. بنابراین برای عملکرد مؤثر هر محصول، در حالت ایده‌آل نباید آن‌ها را مخلوط یا یکی پس از دیگری استفاده کنید.

خواه ابتدا از مرطوب کننده یا ضد آفتاب خود استفاده کنید، بین دو محصول بین ۱۵ تا ۲۰ دقیقه فاصله زمانی بگذارید. این اجازه می دهد تا محصول اول استفاده شده، قبل از استفاده از محصول دوم، کاملاً جذب پوست شما شود. به این ترتیب مرطوب کننده یا ضدآفتاب واکنش متقاطع یا تداخلی در عملکرد یکدیگر نخواهند داشت.